woensdag, februari 17, 2010

40.000 liedjes

Ik heb sinds juli 2007 al 40.000 liedjes gespeeld op mijn laptop waarbij de titel en uitvoerder (automatisch) doorgestuurd worden naar last.fm.

Da's een heleboel.

Als je last.fm zoveel data geeft dan krijg je een heleboel suggesties en grafiekjes terug. Mooi.

Uiteraard zijn die cijfers voor interpretatie vatbaar:
  • John Murphy staat op de twaalfde plaats van mijn "Top artists" maar dit komt vooral doordat zijn uitstekende soundtracks van Sunshine, 28 Days Later en 28 Weeks Later vooral korte liedjes bevatten. Als je die een uurtje opzet telt dat goed door.
  • Trance is ondervertegenwoordigd omdat ik daar wel veel naar luister tijdens het mountainbiken maar die data wordt niet doorgestuurd naar last.fm.
  • Bij de "Top tracks" staan bijna allemaal liedjes die ik een tijdje lokaal op mijn laptop staan had en die ik speelde toen in on-site bij een klant zat.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen