zondag, november 23, 2008

Geert Hoste Regeert

Gisteren ben ik naar Geert Hoste zijn nieuwste show 'Geert Hoste Regeert' gaan kijken in Hasselt. Het was de eerste keer dat ik Hoste live aan het werk zag en ik heb nogal gemengde gevoelens bij de show.

Het niveau van sommige grappen is toch wel erg laag: 'pipi', 'kaka', 'WC borstel' en nog meer van dat kleuterklasniveau. De koninklijke familie is een makkelijk doelwit en op de "Ik wil koning worden"-grap staat ondertussen toch al veel haar. Veel van zijn grappen draaien rond allerlei woordspelingen en dikwijls voel je die al van ver aankomen. Niet allemaal even hoogstaand dus.

Maar het was niet allemaal kommer en kwel. Geert Hoste is op zijn best als hij met de echte actualiteit kan spelen: het huwelijk van Wilfried Martens en Miet Smet, Pieter De Crem die het allemaal groots ziet, de vage verklaringen van Didier Reynders, het waren allemaal prima stukken. En ja, sommige woordspelingen zijn echt knap gevonden en met een goeie timing gebracht zodat je ze helemaal niet ziet aankomen.

Ik stel voor dat Geert Hoste volgend jaar de koninklijke familie gerust laat en zich eens vast bijt in de politieke actualiteit want daarmee kan hij een veel hoger niveau halen.

1 opmerking:

  1. Toch niet. De Koningklijke familie is typisch voor Geert Hoste. Teveel politiek zou de show pas saai maken...

    BeantwoordenVerwijderen