vrijdag, juni 27, 2008

De opmars van het creationisme

Onder het motto "De laatste zot zit nog niet vast", heeft men in de Amerikaanse staat Louisiana net een wet goedgekeurd waardoor het mogelijk wordt om creationisme te onderwijzen tijdens wetenschapsvakken zoals biologie en geschiedenis. Hiermee willen religieuze fanatici er voor zorgen dat de weerloze kindjes niet langer geïndoctrineerd worden door wetenschappers met hun falsifieerbaarheid en peer-review.

Ik ga hier een sombere voorspelling doen: Ik zal nog voor het einde van de schoolcarrière van mijn kinderen actief moeten meewerken aan het voorkomen van het introduceren van religieuze ideeën en verzinsels tijdens de wetenschappelijke vakken hier in Vlaanderen.

Ik vertrouw ze voor geen meter die fundamentalisten.

1 opmerking:

  1. Helaas denk ik dat die zorgwekkende voorspelling maar al te waarschijnlijk is.
    Als't zover komt kunt ge op mij rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen