donderdag, april 17, 2008

Tienduizend liedjes

Vandaag ben ik over de 10.000 gespeelde tracks gegaan op Last.fm. In net geen 9 maanden.

De top vijf van populairste artiesten bestaat uit:
  1. Bruce Springsteen: Niet te verwonderen na de steengoeie nieuwe CD en het schitterende optreden afgelopen jaar.
  2. Enigma: Daar heb ik alle CD's en het is perfecte achtergrondmuziek tijdens het werk.
  3. Chicane: Alweer prima muziek voor de achtergrond. Ietsje meer beat/trance.
  4. Lene Marlin: Het beste uit mijn uitgebreide collectie 'pop door eenzame schones met een gitaar'.
  5. Hans Zimmer: Koploper uit mijn relatief uitgebreide collectie filmmuziek. Lekker bombastisch.
Bovenaan bij de populairste tracks staan ook nog, naast liedjes van bovenstaande artiesten:
Uiteraard geeft Last.fm een vertekend beeld om dat muziek in de auto (de laatste tijd constant Sweet Coffee en DeLaVega) en uit de MP3-speler tijdens het mountainbiken (trance en alles met een beat) niet meetelt.

Last.fm heeft me al veel nieuwe dingen leren kennen. Het is één van de weinige zinvolle community websites die ik ken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen