woensdag, maart 26, 2008

Dommel Homeconnect

Mijn zoektocht naar alternatieve Internet providers gaat verder.

Euphony zal het al zeker niet zijn. Zij zijn wel goedkoper dan Belgacom maar anderen (oa Scarlet) zit in dezelfde prijsklasse.

Dommel heeft pas een Home Connect pakket aangekondigd dat telefonie en Internet combineert voor minder dan 50 EUR per maand. Er zou geen Belgacom abonnement meer nodig zijn maar je moet wel een specifieke Siemens ADSL Modem/Router kopen. Vermoedelijk doe je dus VoIP tot hun netwerk en word je dan pas op het telefonie netwerk losgelaten. Whatever. Als het maar werkt.

Je kan onbeperkt bellen 24/7 naar vaste lijnen en alle comfortdiensten (zoals nummerweergave) zijn inbegrepen. In combinatie met hun 100 GB ADSL lijkt me dit wel interessant.

Je kan wel pas vanaf 21 april bestellen. Ik heb dus nog even tijd.

2 opmerkingen:

  1. Vanaf juli zou adsl2+ over Belgacom netwerk beschikbaar moeten zijn voor alternatieve providers. Op dit moment zou er al een dekkingsgraad zijn van 60%. Als ik nu naar de prijzen zie van adsl2+ (over Scarlet-netwerk) dan zijn die doorgaans lager dan gewoon adsl.

    Ik verwacht dat er deze zomer dus wel één en ander zal gaan bewegen bij de diverse ISP's. Zelf zou ik nu geen contract van een jaar of langer gaan afsluiten en zeker geen hardware gaan kopen die enkel maar geschikt is voor klassieke adsl.

    Ook over het al dan niet openstellen van VDSL2 is op het moment een discussie gaande.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ehm
    Siemens SX762
    Highlights

    * Draadloze transmissie tot 54 Mbits/s (compatibel met IEEE 802.11g en b) WiFi Gecertificeerd!
    * Ingebouwd ADSL/ADSL2+ modem
    ( Ok geen vdsl ma adsl2+ zal wel nog nen tijd blijven)

    * Ftp- en printserver (USB 2.0)
    * Zes SIP-accounts, voor zes gelijktijdige gesprekken !

    BeantwoordenVerwijderen