dinsdag, januari 08, 2008

Hij niet

Toen ik indertijd de beelden van Rutger Beke's aankomst in Zaventem zag viel het mij al op hoe oprecht zijn bewering klonk: "Ik ben onschuldig!". De meeste atleten die positief testen op doping vallen zo door de mand maar bij Beke dacht ik onmiddellijk, ofwel kan die wreed goed acteren, ofwel is die echt onschuldig.

Rutger Beke doet in het boek "Ik niet", samen met VRT-journalist Eric Dupain, zijn verhaal over de elf maanden durende strijd om zijn onschuld te bewijzen in het vermeende doping schandaal.

Ik heb net zijn boek uitgelezen en ik moet zeggen dat het toch wel even tot nadenken stemt. Het staat bol van de intriges en werpt toch wel een andere blik op heel de dopingproblematiek. Het kleine wereldje van de dopinglabs gaat blijkbaar soms nogal kort door de bocht. Ontluisterend.

Interessante lectuur. Leest als een thriller. Een absolute aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen