donderdag, januari 17, 2008

Griffie

Twee weken na mijn notarisbezoek, voor het ondertekenen van de oprichtingsakte van Norio, heb ik nog steeds geen BTW nummer. Blijkbaar stuurt de notaris de ondertekende akte door naar de griffie van de Rechtbank van Koophandel en die... doet daar dan iets mee, stuurt vanalles terug naar de notaris en vanaf dan heb ik officieel een BTW nummer.

Gisteren heb ik de boekhouder wat laten rondbellen en blijkbaar hebben ze bij de griffie een serieuze achterstand opgelopen tijdens de feestdagen. Als de boekhouder dan probeerde duidelijk te maken dat het toch een beetje dringend werd was de enige reactie "tja, we zullen dat dossier wel tegenkomen".

Zonder BTW nummer kan ik geen auto inschrijven op naam van de firma. Dat is dus erg vervelend. Tot nu toe heb ik veel van thuis uit gewerkt (en Siggi's auto gebruikt wanneer het paste) maar gisteren ben ik toch maar langs de garage gegaan voor een huurauto.

Onvoorziene kosten door de traagheid van de administratie. Het zal niet de laatste keer zijn vrees ik...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen