donderdag, november 08, 2007

Norio

Het is er uit: 'Norio' is de naam waaronder ik mijn nieuwe ding ga doen.

Het is een Japanse naam met als betekenis "man of principles". En "principle" staat in het woordenboek omschreven als "the collectivity of moral or ethical standards or judgments".

Er waren uiteraard nog een aantal andere opties maar die zijn het uiteindelijk niet geworden:
  • Eén of ander acroniem, liefst met een woordspeling. Het probleem is dat voor de meeste acroniemen het domeinnaam al bezet is. De woordspelingen zijn trouwens meestal redelijk flauw.
  • Litrik.com. Dat domein is al jaren mijn bezit en heeft een relatief goeie branding (denk ik toch). Maar... ik heb een aantal familieleden een hele tijd geleden al een emailadres in dat domein gegeven. Zij hebben niks te maken met de nieuwe vennootschap dus dat komt niet goed uit. (Ik moet trouwens ook weer niet te hard overdrijven in het promoten van mijn voornaam. Het is zo al erg genoeg ;)
  • Litrik en Zonen. Dan zou het helemaal een KMO zijn ;)

PS: Klaas is diegene die het best mijn bookmarks in het oog gehouden heeft en zo als eerste de naam heeft ontdekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen