maandag, november 12, 2007

Boekhouder

Aangezien het opstarten van een vennootschap geen alledaagse bezigheid is voor een informaticus als ik, ben ik een tijdje geleden beginnen zoeken naar een goeie boekhouder. Zelf gebruiken ze liever titels als Account en Belastingsconsulent, maar what's in a name?

Wat is dat "een goeie boekhouder"?

Voor mij is dat iemand die antwoord geeft op alle vragen in verband met de papierwinkel die zo'n onderneming met zich meebrengt en liefst geeft hij/zij ook proactief advies over de financiële kant van de zaak.

Ik ben eerst wat gaan informeren bij familie, nog meer familie, vrienden, buren (en zelfs familie van buren ;) om te weten te komen wie welke boekhouder heeft. Daarna ben ik dan bij een aantal boekhouders langs geweest voor een verkennend gesprek.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor F.A.K. in Averbode. Morgen wordt de hele papierwinkel in gang gestoken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen