dinsdag, oktober 16, 2007

Keerpunt

Na lang en rijp beraad heb ik besloten om mijn professionele carrière over een andere boeg te gooien. Na meer dan elf jaar bij Inventive Designers heb ik eerder deze week mijn ontslag gegeven.

Tijdens die elf jaar heb ik zowat alles gedaan wat er - op technisch vlak - in een softwarebedrijf te doen valt: programmatie, demos en presentaties geven, opleidingen geven, deelnemen aan beurzen en conferenties, projecten bij klanten, leiden van het development team, leiden van het support team, schrijven van documentatie, beschrijven van nieuwe productfuncties, opstellen van interne processen en nog zo veel meer.

Ik heb zowat overal in de VS gezeten, met auto, trein, vliegtuig en helicopter rondgetoerd op het Europese continent en ik ben down under geweest. Been there, done that.

Ik heb het bedrijf zien groeien van vier mensen (in een klein appartement) naar meer dan 35 vandaag. En wat belangrijk is: het bedrijf heeft niet geteerd of één of andere gulle schenker. Nee, we hebben die groei volledig zelf gerealiseerd.

Maar ondanks de technologisch hoogstaande producten en de toffe werksfeer lag het spook van de burn-out de laatste tijd fel op de loer. Vandaar mijn beslissing. Voordat ik een negatieve spiraal terecht kom en daar anderen mee ga lastig vallen.

Wat ga ik nu doen?

Eerst en vooral ga ik mijn opzeg uitdoen (tot eind december) om de overdracht van al mijn functies zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Vanaf januari gooi ik mezelf dan als freelance consultant op de IT markt. Details hieromtrent volgen ten gepaste tijde.

4 opmerkingen:

  1. Dat is wel even schrikken... Op de duur blijft er niemand meer over van alle mensen die het begin hebben meegemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van denial en bargaining (wilt ge gene consultant worden bij Inventive Designers?), naar acceptance in minder dan 30 seconden.

    Veel success gewenst in de nieuwe job, ge zult gemist worden (alleen al tussen de middag - al heb ik nu genoeg gesprekstof om met Pam te delen :) ).

    Blijven bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben bij ID samen héél wat watertjes doorzwommen en ik denk nog vaak met veel heimwee terug aan de talrijke marguerita's en Miller Lites. Those were the times...

    Ik ben er van overtuigd dat je de juiste keuze maakt door je eigen weg in te slaan en ik kijk er naar uit snel weer 'ns te mogen samen werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes gewenst! 'k weet zeker dat het geen evidente keuze zal geweest zijn.
    En blijven bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen