donderdag, augustus 23, 2007

Generatiekloof

Op het werk behoor ik met mijn 35 jaar tot de oude garde, zeker bij de technische mensen. Dit wordt dikwijls op een (pijnlijke) manier duidelijk wanneer het gaat over muziek of TV programma's van vroeger.

Vanmiddag viel ik evenwel achterover toen bleek dat bijna niemand van de jonge garde wist wie Kernighan en Ritchie zijn. Na vier jaar informatica aan de universiteit kennen ze tegenwoordig blijkbaar één van de absolute klassiekers van het programmeren niet: "The C Programming Language".

Ik word oud. En C blijkbaar ook.

3 opmerkingen:

  1. C? Volgens den Bjarne horen daar een paar pluskes achter... Of zoiets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens de wiki is het gewoon C de rest kwam later.

    http://en.wikipedia.org/wiki/C_%28programming_language%29

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij
    werken op embedded systemen en daar is C nog steeds de voertaal.
    Volgens wikipedia
    mede door de portabiliteit van C. Doet me denken aan een quote van een
    collega: "There is no such thing as portable code, there is only ported
    code"

    BeantwoordenVerwijderen