woensdag, juli 18, 2007

Mijn leesgedrag

Ik had inderdaad wel een beetje achterstand in het volgen van blogs na een weekje aan zee maar die is ondertussen ingehaald. Ik heb maandag een kleine effort gedaan en ben ondertussen terug bij. Google Reader - mijn favoriete (online) feed reader - vat het als volgt samen:
From your 123 subscriptions, over the last 30 days you read 2,388 items, starred 2 items, and shared 26 items.
Google Reader heeft op je persoonlijke Trends pagina ook een aantal interessante grafiekjes. Zo is hier mijn inhaalbeweging heel duidelijk te zien:

Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat de drukste feed die van de wijzigingen op de Eclipse wiki is. Die zorgt dan wel voor het grootste volume aan berichten maar dit zijn zeker niet de interessantste (laat staan diegene ik ik als eerste lees). Dit blijkt uit mijn Subscription trends:

De kolom %Read lijkt me niet zo betrouwbaar want het valt op dat feeds met kleine berichten een veel lager percentage hebben dan andere. Ik vermoed dat voor deze kolom de berichten die via de knop Mark all as read als gelezen zijn gemarkeerd, niet meetellen.

Voor de geinteresseerden heb ik de OPML file met al mijn subscriptions online gezet. Dan kan je zelf zien wat ik zoal lees.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten