maandag, maart 05, 2007

Vals plat

Twee keer zelfs. En dan bedoel ik niet de Weg beneden de wijngaard of het Tumkensbergpad, maar het soort plat waarbij banden betrokken zijn.

Het eerste geval was gisteren tijdens mijn wekelijkse ritje op de mountainbike. Na een verfrissend tochtje, op een drietal kilometer van huis, voelde ik dat er nog maar weinig grip op mijn achterwiel zat. Ik heb dan als de weerlicht de kortste en snelste weg naar huis gevolgd, met mijn gewicht zoveel mogelijk op het voorwiel. Eénmaal thuisgekomen heb ik een doorn van net geen centimeter uit mijn achterband gevist. Dat was nipt. Die binnenband is goed voor de vuilbak.

Het tweede voorval sleepte eigenlijk al een tijdje aan. Vorige weekend meldde iemand me dat de linkerachterband van mijn wagen toch wel verdacht plat stond. Vorige zondag ben ik er wat extra lucht gaan inpompen. Gisteren stond die alweer zo plat, niet echt helemaal lek maar zeker niet normaal. Vanmorgen ben ik dan maar in de snelservice van de garage binnengegaan met de melding "bekijk die band eens want volgens mij zit daar een nagel in". Terwijl de brug omhoog ging kon je al overduidelijk het gesis van ontsnappende lucht horen.

Eigenlijk heb ik tweemaal geluk gehad dat ik mijn eindbestemming nog bereikt heb en niet ergens te velde of langs de kant van de weg ben blijven staan.

1 opmerking:

  1. Een binnenband weggooien na één doorntje? Mijn binnenbanden worden niet vervangen voor er minstens vier plakkerkes opzitten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen