woensdag, februari 14, 2007

Warmte

Raymond van het Groenwoud zong dan wel:
En geef me vuur (geef me vuur)

En geef me vuur (geef me vuur)
Nee geen lucifer natuurlijk maar passie elk uur
Maar met passie alleen kom je er niet - zelfs niet op een dag als vandaag - wanneer de centrale verwarming het niet doet. En wat is er mis met de chauffage? Niks op zich. Ware het niet dat er niet veel van werkt zonder mazout.

Gelukkig is men vandaag al kunnen langskomen met mazout en we hebben de boel dan maar laten vol doen. Na wat moeite startte de brander terug. Eind goed al goed. Onze nieuwe haard heeft ondertussen al goed dienst gedaan.

En nu weet ik ook dat mijn metingen en/of mijn inhoudstabel (x centimeter = y liter) van de tank niet betrouwbaar zijn. Ik kan me niet inbeelden dat we op 6 weken tijd er 900 liter mazout zouden doorgejaagd hebben. Er zijn iets teveel onbekenden. Ik zal mijn tabel wat moeten verfijnen denk ik. Of beter nog, vertrouwen op een website die beter weet hoe een tankinhoud moet berekend worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen