maandag, februari 19, 2007

Niet zo'n beste indruk

Soms vraag ik me af of mensen wel lezen wat ze zelf schrijven. En dan heb ik het niet over blogs en dat soort geleuter maar over belangrijke dingen zoals je CV die je opstuurt wanneer je solliciteert.

Wij zijn al een tijdje op zoek naar een Technical Writer. Dat is dus iemand waarvoor we dingen vragen zoals "Good writing skills" en "Ensure all content is delivered consistently, using a common style and terminology". Vandaag heb ik naar iemand (wiens naam ik niet vermeld for obvious reasons) volgende email teruggestuurd:
Met spijt moet ik u melden dat u niet geselecteerd bent voor de vacature van Technical Writer.
Vooral de aanwezigheid van drie (!) spelfouten in uw CV heeft niet zo'n beste indruk gelaten.

Met vriendelijke groeten,
Ik heb me dan nog moeten inhouden om niet te cynisch te worden. Zucht. Diepe zucht.

Enfin, mocht je enige writing skills hebben (en wel overweg kunnen met een spellchecker) laat me dan iets weten.

1 opmerking:

  1. Tja, eigenlijk kan je het hen niet kwalijk nemen hoor. Als ik nu zie hoeveel fouten sommige leerkrachten schrijven, dan zijn ze ook niet in staat om het fatsoenlijk aan hun leerlingen aan te leren. Maar ja, langs de andere kant mag je een CV wel twee keer nalezen op fouten, want zoiets komt inderdaad niet goed over. Zeker niet voor "Technical Writers" :-)
    (Hopelijk heb ik dit hier neer kunnen typen zonder fouten, want ikke met mijne grote mond...)

    BeantwoordenVerwijderen