zondag, januari 21, 2007

Slagveld

Het wekelijkse ritje met de mountainbike was gisteren een ware beproeving.

Eerst was er het stuk tot aan de Demerbrug waar een snijdende westenwind de striemende regen volop op mijn rechterflank liet neerkomen. Het was zelfs zo erg dat ik even op het punt stond om rechtsomkeer te maken en terug huiswaarts te keren.

Eénmaal aan de Demerbrug aangekomen kwam het leuke stuk: de Demerdijk volgen tot in Aarschot. Ik koos gemakshalve voor de geasfalteerde zijde zodat ik optimaal kon genieten van de wind in de rug. Amper een pedaalslag geven en toch vlot 25 kilometer per uur halen. Tof.

Aan het industrieterrein in Aarschot ben ik dan Meetshovenbos ingedoken en mijn vrees werd daar werkelijkheid. Blijkbaar zijn er heel wat afgestorven bomen en dat was nu duidelijk te merken. Heel het bos was één groot slagveld na de recente stormen. Overal lagen takken en er lagen ook tientallen gesneuvelde bomen, vele dwars over de paden. Het gevolg was dat ik constant moest slalommen (op toch al bochtig parcours) of als een volleerd acrobaat over boomstammen moest jumpen (niet eenvoudig zonder klikpedalen). Twee keer ben ik moeten afstappen om met mijn fiets over een omgevallen boomstam te kruipen en één keer ben ik van pure miserie terugedraaid wegens geen doorkomen aan.

Uiteindelijk was ik al na één uurtje zeiknat terug thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen